Feedback IO


Periode 1

De positieve feedback die ik heb ontvangen is dat ik een goede inzet heb. Deze feedback heb ik ontvangen nadat ik toch mee wou helpen via de webcam terwijl ik ziek thuis zat. Ook kreeg ik te horen dat ik veel initiatief toon, omdat ik vaak voorstel dingen te doen zoals iets uitwerken.

Mijn verbeterpunt is dat ik meer mijn mening mag laten horen, dat ik niet overal mee hoef in te stemmen. Deze feedback is betekenisvol voor mij doordat ik mezelf hierin herken. Ik vind bijvoorbeeld iemand anders zijn idee al snel goed, terwijl ik zelf misschien wel een beter idee heb. Ik heb niet altijd door dat ik dit doe, dus deze feedback heeft ervoor gezorgd dat ik hier meer op ben gaan letten.

Periode 2

Ik heb als feedback gekregen dat ik een gemotiveerde houding heb. Dit vind ik betekenisvol omdat ik dit ook wil uitstralen naar anderen. Daarnaast kreeg ik als feedback dat ik het overzicht voor de rest hield en duidelijk maakte wat er moest gebeuren. Dit laat zien dat ik vooruit ben gegaan in mijn leerdoel. Voorheen zou ik minder snel gezegd hebben wat er moest gebeuren, terwijl ik dit nu duidelijk heb gedaan.

Periode 3

Menno: We kunnen erop vertrouwen dat je je werk goed doet. Je geeft steeds meer je mening en je houdt alles goed bij.
Rhona: Je bent behulpzaam en werkt goed mee. Je mag je meer je mening geven, laten weten als je ergens niet mee eens bent.
Thomas: Je hebt altijd op tijd dingen af. Je mag vaker je mening naar voren laten komen.

Dit feedbackproces was voor mij een betekenisvolle situatie doordat ik het erg fijn vind om te weten dat anderen mijn werk goed vinden en weten dat ze op me kunnen vertrouwen. Ook was het betekenisvol om nog een keer te horen dat ik meer mijn mening moet geven, zodat ik nog meer mijn best hiervoor ga doen.

Overeenkomsten 

De positieve feedback die ik vooral heb ik gekregen is dat ik goed mee werk, alles bijhoud en dat ze op mij kunnen vertrouwen. Dit vind ik fijn om te horen, omdat ik hier veel waarde aanhecht. Ik vind het in groepsverband belangrijk dat je als groep op elkaar kan vertrouwen. 

Mijn verbeterpunt komt overheen in de periodes, namelijk dat ik meer mijn mening mag geven. Ik merk dat ik in de ene situatie sneller mijn mening geef dan in de andere. In periode 1 gaf ik nog niet zoveel mijn mening, ik denk dat dit kwam omdat de groep nog nieuw was, dan ben ik vaak wat meer op de achtergrond. 

In periode 2 had mijn groepje meer structuur nodig. Niemand nam echt het voortouw. Hierdoor heb ik dit tijdens deze opdracht juist wel veel gedaan. 

In periode 3 gaven mijn groepsleden duidelijk hun mening en werd de leiding al genomen. Ik denk dat ik daarom minder van me liet horen. Rondom mensen die zelf minder hun mening laten horen en waar de structuur ontbreekt, neem ik de leiding en laat ik veel van me horen. Maar rondom mensen die meer aanwezig zijn en de leiding al nemen, blijf ik iets meer op de achtergrond. Ik merk dus dat mijn gedrag beïnvloed wordt door het gedrag van anderen.

Mijn ontwikkelpunt voor periode 4 en volgend jaar is dus meer mijn mening geven, onafhankelijk van met wie ik samenwerk.

Koppeling groepsrollen

De groepsrollen: vormer en groepswerker, herken ik beide in mijn gedrag in de groep en de feedback die ik daarover heb ontvangen.

Zo ben ik voornamelijk de 'groepswerker', die hard werkt, maar vaker zijn mening mag laten horen. Dit is naar voren gekomen tijdens periode 1 en 3.

In periode 2 paste de groepsrol 'vormer' beter bij mij. Ik had een motiverende rol. Wanneer teamleden niet goed mee werkten, werd ik soms dan ook ongeduldig. 

Mijn doel is om een combinatie van de twee rollen aan te houden. Motiverend en hardwerkend, maar ook meer mijn mening laten horen.

Gegeven feedback

Periode 1

Ik heb Fonny de feedback gegeven dat het prettig is dat hij zijn kennis veel deelt. De tip die ik hem heb gegeven is dat hij moet proberen minder snel afgeleid te zijn. Hier kan ik mezelf ook wel in vinden. Vooral al zitten we bijvoorbeeld in de klas en het andere groepje een beetje luid is. Anouk heb ik de feedback gegeven dat ik vind dat zij veel initiatief toont. Als tip gaf ik haar dat ze overzichtelijker kan werken. Zelf ben ik iets overzichtelijker en zet ik snel alles op een rijtje. Ik heb Stijn de feedback gegeven dat hij erg creatief is en hierdoor goede ideeën heeft. De tip die ik Stijn heb gegeven is dat hij zijn mening meer mag laten horen. Deze tip kan ik zelf ook gebruiken.

Periode 2

Ik heb Marloes de feedback gegeven dat ze haar altijd haar werk op orde heeft wanneer we dit afspraken.
Thomas heb ik de feedback gegeven dat hij juist niet altijd alles op tijd af had, dus dat hij hier nog aan kan werken.

Ik vind het zelf erg belangrijk dat wanneer je in een groep werkt dat je je afspraken nakomt en daarom heb ik deze feedback ook gegeven. 

Periode 3

Menno: je bent gedreven en stimuleert de groep. Tip: buiten les meer aandacht aan opdracht besteden.
Rhona: je neemt erg veel initiatief en komt met veel goede ideeën.
Thomas: je geeft goed je mening, komt met goede ideeën en werkt goed mee. Tip: geconcentreerd bij de opdracht blijven.

Mij viel op dat de anderen vaker hun mening lieten horen en daardoor is deze feedback gerelateerd aan mijn eigen leerbehoeften.


Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin